İçeriğe git

Hoşgeldiniz

Kulübümüzden aktif olarak faydalanabilmek için çevrim içi olun ya da buraya tıklayarak kısa sürede üye olun Google+.

Profil Resmi

Koni Amortisör


  • Cevap eklemek için çevrim içi olmalısınız
Bu başlığa 51 cevap yazılmış

#1 Çağatay

Çağatay
  • Asil Üye
  • 120 Mesaj
  • Yaş: 22
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.6 102Hp Trend.DSG
  • Ad Soyad: Çağatay Işık

Tarih : 13 Aralık, 2012 - 02:52

Merhabalar aracıma koni amortisör sistemi yaptırmak istiyorum fakat karar veremedim KONI SPORT DYNAMIC DRIVE mı taktırsam yoksa KONI FSD ACTIVE RIDE CONTROL mu ? veya sizin önerdiğiniz farklı bi markada olabilir benim istediğim red eagle 3,5 cm yaylar ile uyumlu bi şekilde ve düz yolda sağlam yol tutuşu sağlarken aynı zamanda bozuk yollardada konforu bozmayan bi amortisör sistemi.

#2 Patcute

Patcute
  • VIP
  • 2.043 Mesaj
  • Yaş: 24
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: Diğer
  • Ad Soyad: Gökhan Zengin
  • THE BEETLE RED

Tarih : 13 Aralık, 2012 - 03:21

Ozellikleri ile detay verebilirsen guzel olur. Bilmeyenler icin.

#3 Çağatay

Çağatay
  • Asil Üye
  • 120 Mesaj
  • Yaş: 22
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.6 102Hp Trend.DSG
  • Ad Soyad: Çağatay Işık

Tarih : 13 Aralık, 2012 - 03:33

Onu düşünemedim kusura bakmayın buyrun


Gönderilen Resim


Amortisör denince ilk akla gelen markalardan Koni,1857 yılında kurulmuş çeşitli taşıtlar için parçalar üretmeye başlamasına rağmen, taşıtlardaki modern değişikliklere ayak uydurarak 1932 yılından beri amortisor üretimi yapmaktadır. Ülkemizde özellikle günlük kullanılan araçlar için spor amortisör üreticisi olarak bilinen Koni, otobüs, tren, köprü bağlantı ayakları gibi yüksek titreşimin olduğu ve bu yüksek titreşimin absorbe edilmesi için de farklı amortisörler üretmektedir. Koni yüksek titreşimin olduğuve absorbe edilme gereksinimi duyulan durumların hepsine amortisör üreten dünyadaki tek firmadır.

Koni Hollanda da bulunan fabrikasında en iyi metaryel ve teknolojilerle üretmiş olduğu otomobil amortisörleri Türkiye’de çok iyi tanınmaktadır. Kalitesi ve uzun ömürlülüğü, araç konforunu bozmadan sportif ve güvenli yol tutuş ve sürüş keyfi müşterilerimiz tarafından tercih edilmektedir. Firmamız Koni amortisörleri üç farklı seride ithal etmektedir.

Gönderilen Resim





Koni Sport Sertlik Ayarlı Amortisörler (Sarı Koni)

Türkiyede en çok bilinen amortisör serisidir. Sertlik ayarlı olup, orjinal veya kısa spor helezonlarla uyumludur. Sertlik ayarı sayesinde günlük kullanım ve pist kullanımına uygundur. Özellikle virajlarda istenmeyen kaymaları ve aracın kasasının viraj içerisinde yatmasını engeller. Tamir edilebilir olması diğer spor amortisör markalarına göre diğer bir avantajıdır.

Gönderilen Resim







Koni STR.T Sertlik Ayarsız Amortisörler (Turuncu Koni)

Koni’nin en yeni amortisör serisidir. Sertlik ayarsız olup kısa spor helezonlara göre üretilmiştir. Sertlik derecesi mühendisler tarafından fabrikada ayarlanıp, sarı amortisörlerin orta sertlik derecesine yakındır. En büyük avantajı olan fiyat/performans oranı sayesinde hem ekonomik hem de iyi bir yol tutuş isteyen kullanıcılara hitap etmektedir. Günlük kullanıma uygundur.

Gönderilen Resim







Koni FSD Amortisörler (Altın Sarısı Koni)

Koni’nin kendi sertlik derecesini yol koşullarına göre ayarlayan akıllı sisteme sahip amortisör serisidir. Elektronik olarak her hangi bir sensör bağlantısı yoktur. Yol koşullarına göre düz yollarda oldukça konforlu fakat ciddi bir yol tutuş sağlayan FSD amortisörler, viraj içerisinde veya virajlı yollarda amortisör üzerindeki titreşimin artması ile kendi kendine sertleşerek viraj kabiliyetini artırır, viraj içerisindeki kasanın yatmasını engeller ve viraj içerisinden çıkıldıktan sonra düz yollarda kendi kendine yumuşar. Ve kullanıcıya iyi bir sürüş deneyimi ve memnuniyet sağlar.


#4 mrtsnr

mrtsnr

    DSG Murat

  • Asil Üye
  • 1.022 Mesaj
  • Yaş: 24
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: TSI 160Hp High.
  • Ad Soyad: Murat Şener

Tarih : 13 Aralık, 2012 - 05:07

Tanıtımda, ilk adı geçen buradaki adıyla sarı koniler, sertlik ayarı mevcuttur.

Diğeri ise turuncu koniler, bunlarda sertlik ayarı mevcut değil. Sarı konilerin normal modunda çalışan amortisörlerdir.

Bütçenize bağlı olarak turuncu koniler daha ucuzdur. Sarılar daha pahalı ama sarılarda yumuşak geldiğinde sertleştirebilir, sert geldiğinde yumuşatabilirsiniz. Örneğin, piste çıkacaksınız sertleştirebilirsiniz.

Tabi ben onları zaten ayda yılda bir kullanırım diyorsanız turuncular yeterli. Bunu en iyi, normal modda sarı konili veya turuncu konili bir araca binerek deneyebilirsiniz. Eğer o konfor veya sertlik size iyi geliyorsa turuncu alırsınız. Yok kafam rahat olsun derseniz sarı alırsınız. Sarı koniler türkiyede daha kolay satılıyor 2. elde ;)

#5 metin

metin

    Kızılelma

  • Asil Üye
  • 4.738 Mesaj
  • Yaş: 41
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.2 TSI 105Hp
  • Ad Soyad: Metin Kar
  • Sonsuzluk Yolcusu

Tarih : 13 Aralık, 2012 - 08:53

http://www.golf6.com...tilik-parcalar/




alper satıyor sarı olandan değerlendirebilirsiniz...

#6 Patcute

Patcute
  • VIP
  • 2.043 Mesaj
  • Yaş: 24
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: Diğer
  • Ad Soyad: Gökhan Zengin
  • THE BEETLE RED

Tarih : 13 Aralık, 2012 - 14:09

Turuncu koni fiyatlari ne acaba sari az cok biliyorum da. Altin sarisi supermis ben nerde gordum adam telefonundan ayarliodu sertligini kw miydi markasi acaba neydi

#7 metin

metin

    Kızılelma

  • Asil Üye
  • 4.738 Mesaj
  • Yaş: 41
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.2 TSI 105Hp
  • Ad Soyad: Metin Kar
  • Sonsuzluk Yolcusu

Tarih : 13 Aralık, 2012 - 14:28

Turuncu koni fiyatlari ne acaba sari az cok biliyorum da. Altin sarisi supermis ben nerde gordum adam telefonundan ayarliodu sertligini kw miydi markasi acaba neydi



sarı almalısın. yoksa araçta duramazsın.

#8 Patcute

Patcute
  • VIP
  • 2.043 Mesaj
  • Yaş: 24
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: Diğer
  • Ad Soyad: Gökhan Zengin
  • THE BEETLE RED

Tarih : 13 Aralık, 2012 - 14:31

sarı almalısın. yoksa araçta duramazsın.


Konili araca bindin mi metin abi hic varmi yorumun

#9 metin

metin

    Kızılelma

  • Asil Üye
  • 4.738 Mesaj
  • Yaş: 41
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.2 TSI 105Hp
  • Ad Soyad: Metin Kar
  • Sonsuzluk Yolcusu

Tarih : 13 Aralık, 2012 - 14:42

Konili araca bindin mi metin abi hic varmi yorumun




benim opeli olan bir arkadaşımda sarı koni vardı... sürüş çok zevkli ve konforluydu
zaten burada yumuşaklık sertlik ayarı olması önemli...
sonuçta spor yay sert, amortisör de turuncu yada diğer bir deyişle sertlik yumuşaklık ayarı olmayan ürünler aracı taş gibi yapıyor...
benim için önemli olan konfordur....
bu tarz ürünleri alırken bir kez alınıyor... hatırı sayılır meblağ veriliyor sonuçta...
ama yumuşaklık ayarı olan bir sistemde konfor kaybı en az seviyeye çekiliyor...

#10 Çağatay

Çağatay
  • Asil Üye
  • 120 Mesaj
  • Yaş: 22
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.6 102Hp Trend.DSG
  • Ad Soyad: Çağatay Işık

Tarih : 13 Aralık, 2012 - 15:19


Peki bu marka amortisorleri temin edebilicegim bildiginiz bi yer var mi tanidik olmasi tercihim. Birde montaj isciligi ne kadar tutar ?

Bu mesaj Çağatay tarafından düzeltildi. Tarih: 13 Aralık, 2012 - 15:19


#11 mrtsnr

mrtsnr

    DSG Murat

  • Asil Üye
  • 1.022 Mesaj
  • Yaş: 24
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: TSI 160Hp High.
  • Ad Soyad: Murat Şener

Tarih : 13 Aralık, 2012 - 16:12

Hepsini powershop u arayarak öğrenebilirsiniz.

#12 Çağatay

Çağatay
  • Asil Üye
  • 120 Mesaj
  • Yaş: 22
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.6 102Hp Trend.DSG
  • Ad Soyad: Çağatay Işık

Tarih : 13 Aralık, 2012 - 17:59

Koni markasından daha iyi olduğu düşündüğünüz bi marka varmı ?

#13 mrtsnr

mrtsnr

    DSG Murat

  • Asil Üye
  • 1.022 Mesaj
  • Yaş: 24
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: TSI 160Hp High.
  • Ad Soyad: Murat Şener

Tarih : 14 Aralık, 2012 - 00:22

Koni markasından daha iyi olduğu düşündüğünüz bi marka varmı ?


Bilstein ama koni yeterli cadde kullanımında

#14 Çağatay

Çağatay
  • Asil Üye
  • 120 Mesaj
  • Yaş: 22
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.6 102Hp Trend.DSG
  • Ad Soyad: Çağatay Işık

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 21:20

bugün koni marka sarı amortisörler takıldı :) ve bol bol amortisörleri deneme fırsatım oldu kesinlikle eski haline göre çok daha iyi konfor ve yol tutuşuna sahip :)

İşte resimler :

Ama denemelerim sırasında birşey fark ettim çamurluklar lastiklere sürtüyor ve ilginç tarafı eski yumuşak vw keni amortisörleri varken sürtmeyen lastikler koni leri taktıktan sonra sürtmeye başladı :iyidusun: araba aynı yükesklikte ayni yayların üzerinde sadece amortisör değişti ve sürtme yapmaya başladı. :s20: Hava karardığı için resim çekemedim ama sabah çekip yükliycem. Bunun sebebi nedir acaba ? birde bu sürtme olayını nasıl çözebilirim ? bana lastikçim jantların göbeklerini keserek inceltmeyi önerdi böylelikle jantlar daha içerde olucak sizce sağlıklı bir çözüm mü ?

Cevaplarınız için şimdiden teşşekürler :sapka:

Eklenmiş Dosya(lar)


Bu mesaj Çağatay tarafından düzeltildi. Tarih: 28 Aralık, 2012 - 23:22


#15 Patcute

Patcute
  • VIP
  • 2.043 Mesaj
  • Yaş: 24
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: Diğer
  • Ad Soyad: Gökhan Zengin
  • THE BEETLE RED

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 21:34

Hayirli olsin kaca taktirdin acaba islem ne kadar suruyor hangi ayarda kullaniyorwun

#16 Burtazam

Burtazam

    Forum Felsefecisi

  • VIP
  • 2.972 Mesaj
  • Yaş: 21
  • Nereden: Citizen Of The World :)
  • Araç: Diğer
  • Ad Soyad: Berhan Çokusuğlu

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 21:41

İyi günlerde kullanın. amortisörler aracı alçaltmak amaçlamı takıldı ??

#17 Çağatay

Çağatay
  • Asil Üye
  • 120 Mesaj
  • Yaş: 22
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.6 102Hp Trend.DSG
  • Ad Soyad: Çağatay Işık

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 23:19

Hayirli olsin kaca taktirdin acaba islem ne kadar suruyor hangi ayarda kullaniyorwun


Teşekkür ederim. 1450 tl ye geldi işçilik dahil. işlem 1 - 1:30 saat fln sürüyor. ben hafif sert ayarda kullanıyorum hem bozuk yolda çok sallanmıyor hemde düzlükte yüksek hızlarda yol tutuşu kaybolmuyor :)

İyi günlerde kullanın. amortisörler aracı alçaltmak amaçlamı takıldı ??


Teşekkürler

Amortisör aracı alçaltmaz yay alçaltır. Benim zaten 3.5cm red eagle yaylarım vardı. Standart amortisörlerle çok zıplattığı için sert amortisör taktım rahatladı :)

Bu mesaj Çağatay tarafından düzeltildi. Tarih: 28 Aralık, 2012 - 23:21


#18 H.Alper

H.Alper

    MK5 GTİ Design

  • VIP
  • 1.618 Mesaj
  • Yaş: 32
  • Nereden: SAMSUN
  • Araç: Mk5
  • Ad Soyad: H.ALPER G.

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 23:24

hayırlı olsun, jant göbeyi kesmek sağlıklı çözüm değil, uygun ET ölçülere sahip jant ile problemi çözebilirsin

#19 Çağatay

Çağatay
  • Asil Üye
  • 120 Mesaj
  • Yaş: 22
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.6 102Hp Trend.DSG
  • Ad Soyad: Çağatay Işık

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 23:27

Aslında jantlarım 225 45 17 diye biliyorum. Bu ölçülerde jant sürter mi ki ?

hayırlı olsun, jant göbeyi kesmek sağlıklı çözüm değil, uygun ET ölçülere sahip jant ile problemi çözebilirsin

Aslında jant ölçülerim 225 45 17 diye biliyorum. Bu ölçülerde jant sürter mi ?

Bu mesaj Çağatay tarafından düzeltildi. Tarih: 28 Aralık, 2012 - 23:28


#20 H.Alper

H.Alper

    MK5 GTİ Design

  • VIP
  • 1.618 Mesaj
  • Yaş: 32
  • Nereden: SAMSUN
  • Araç: Mk5
  • Ad Soyad: H.ALPER G.

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 23:30

jantın sürtmesi söylediğin ölçülerle alakalı değil, ET ölçüleri ile ilgilidir yani jant göbeğinin ölçüsüdür

#21 Çağatay

Çağatay
  • Asil Üye
  • 120 Mesaj
  • Yaş: 22
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.6 102Hp Trend.DSG
  • Ad Soyad: Çağatay Işık

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 23:32

jantın sürtmesi söylediğin ölçülerle alakalı değil, ET ölçüleri ile ilgilidir yani jant göbeğinin ölçüsüdür

Bijon ölçüsümü yani 5x112 gibi ?

#22 Patcute

Patcute
  • VIP
  • 2.043 Mesaj
  • Yaş: 24
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: Diğer
  • Ad Soyad: Gökhan Zengin
  • THE BEETLE RED

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 23:33

O lastik degerleriniz jantin et degeri problem yaratiyor olabilir. Jantinizi aldiniz yere sorun olmadi

#23 Çağatay

Çağatay
  • Asil Üye
  • 120 Mesaj
  • Yaş: 22
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.6 102Hp Trend.DSG
  • Ad Soyad: Çağatay Işık

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 23:36

Peki daha önce neden bu sürtmeyi yapmadı o kafamı kurcalıyor daha öncede aynı yaylarla sadece standart amortisörler vardı fabrika çıkışlı olanlar ama sürtme olmuyodu hemde simdikinden kat ve kat daha fazla yaylanıyorken :iyidusun:

#24 H.Alper

H.Alper

    MK5 GTİ Design

  • VIP
  • 1.618 Mesaj
  • Yaş: 32
  • Nereden: SAMSUN
  • Araç: Mk5
  • Ad Soyad: H.ALPER G.

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 23:39

jantın araca bijonlarla bağlandığı yüzü (bijon deliklerinin olduğu eksen) arası mesafedir kısaca

#25 Çağatay

Çağatay
  • Asil Üye
  • 120 Mesaj
  • Yaş: 22
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.6 102Hp Trend.DSG
  • Ad Soyad: Çağatay Işık

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 23:42

hmm anladım kusura bakmayın bu konuda biraz bilgisizim :D teşekkürler bilgi için :)

Bu mesaj Çağatay tarafından düzeltildi. Tarih: 28 Aralık, 2012 - 23:42


#26 H.Alper

H.Alper

    MK5 GTİ Design

  • VIP
  • 1.618 Mesaj
  • Yaş: 32
  • Nereden: SAMSUN
  • Araç: Mk5
  • Ad Soyad: H.ALPER G.

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 23:50

önemli değil burada bildiklerimizi paylaşmak için varız, jantınızın ET ölçülerini öğrenin daha sağlıklı bir şekilde yardımcı olabiliriz

#27 Misafir_EnKa_*

Misafir_EnKa_*
  • Misafirler

Tarih : 28 Aralık, 2012 - 23:53

Konilerin oturma seviyesi orjinal yaylardan daha diptedir. Bu aracın salınımının 1 cm den fazla alçakken oluşmasına neden olacaktır . Bu sürtmeye neden olabilir . Tabi jantınızın ET değeri 42 den küçük yada 45 den büyük olursa çamurluk havuzunun merkezinde durmuyor demektir . Ya içte yada dışta duruyorsa sürtme yapacaktır.
Benim Poloda sarı koniler var çok denememiz oldu eibach taktık hr taktık hepsini denedim ne kadar hangi yayda düştü ve ne sonuç aldım hepsini gördüm , sonuç orjinal yaya dönüş yaptım ama daha kısa olanlarına yaklaşık 2cm kısa şuan orijinallerden ... Ve daha iyi oldu
  • H.Alper bunu beğendi

#28 Çağatay

Çağatay
  • Asil Üye
  • 120 Mesaj
  • Yaş: 22
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.6 102Hp Trend.DSG
  • Ad Soyad: Çağatay Işık

Tarih : 29 Aralık, 2012 - 00:01

Yarın ilk işim zaten bu sorunu çözmek sürtünen yerlerin fotograflarını da çekip yükliycem

Konilerin oturma seviyesi orjinal yaylardan daha diptedir. Bu aracın salınımının 1 cm den fazla alçakken oluşmasına neden olacaktır . Bu sürtmeye neden olabilir . Tabi jantınızın ET değeri 42 den küçük yada 45 den büyük olursa çamurluk havuzunun merkezinde durmuyor demektir . Ya içte yada dışta duruyorsa sürtme yapacaktır.
Benim Poloda sarı koniler var çok denememiz oldu eibach taktık hr taktık hepsini denedim ne kadar hangi yayda düştü ve ne sonuç aldım hepsini gördüm , sonuç orjinal yaya dönüş yaptım ama daha kısa olanlarına yaklaşık 2cm kısa şuan orijinallerden ... Ve daha iyi oldu

Yani sizin öneriniz orjinal yaylarımı takıyim ? Aslında bende düşünmüyorum değil fakat aracımın alcaklığınada hayranım doğrusu o yüzden pek içimden gelmiyor :unsure:

#29 H.Alper

H.Alper

    MK5 GTİ Design

  • VIP
  • 1.618 Mesaj
  • Yaş: 32
  • Nereden: SAMSUN
  • Araç: Mk5
  • Ad Soyad: H.ALPER G.

Tarih : 29 Aralık, 2012 - 00:04

engin abi sağolsun daha detaylı bilgilendirdi, önemli bir problem değil halledilir

#30 Çağatay

Çağatay
  • Asil Üye
  • 120 Mesaj
  • Yaş: 22
  • Nereden: İstanbul
  • Araç: 1.6 102Hp Trend.DSG
  • Ad Soyad: Çağatay Işık

Tarih : 29 Aralık, 2012 - 00:07

engin abi sağolsun daha detaylı bilgilendirdi, önemli bir problem değil halledilir

Kesinlikle katılıyorum :D